STRUKTURA ORGANIZACYJNA
GMINNEGO PRZEDSIĘBIORSTWA
KOMUNALNEGO W JAŚLE Sp. z o.o.
GPK w Jaśle sp. z o. o. realizuje swoje statutowe zadania poprzez wydzielone wewnętrzne komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
- Zakład Usług Wodno – Kanalizacyjnych,
- Zakład Usług Komunalnych,
- Dział Ekonomiczno – Finansowy,
- Stanowisko ds. pracowniczych,
- Radca Prawny.
1) Zakład Usług Wodno – Kanalizacyjnych:
- Zakład realizuje zadania z zakresu usług wodno-kanalizacyjnych wynikających z określonego PKD i z uwzględnieniem przepisów prawa w tym zakresie.
Podstawowym zadaniem Zakładu jest realizacja usług z zakresu zbiorowego dostarczania wody i zbiorowego odprowadzania ścieków z terenu Gminy Jasło oraz oczyszczania ścieków w Oczyszczalniach Ścieków. - Pozostałe zadania Zakładu z zakresu usług wodno-kanalizacyjnych są realizowane na podstawie przyjętych do realizacji indywidualnych zleceń i zawartych umów.
- Zakładem kieruje Kierownik Zakładu, który zabezpiecza prawidłowe funkcjonowanie infrastruktury wodno – kanalizacyjnej w Gminie Jasło, organizuje i wykonuje usługi z zakresu swojego działania oraz nadzoruje pracowników Zakładu.
Kierownikowi Zakładu Usług Wodno – Kanalizacyjnych podlegają następujący pracownicy:
- Inspektor ds. usług wodno-kanalizacyjnych,
- Konserwator infrastruktury wodno-kanalizacyjnej – brygadzista,
- Konserwator infrastruktury wodno-kanalizacyjnej,
- Konserwator urządzeń pomiarowych do ścieków i wodomierzy oraz infrastruktury wodno-kanalizacyjnej,
- Operator urządzeń oczyszczalni ścieków – brygadzista,
- Operator urządzeń oczyszczalni ścieków,
- Pracownik usług komunalnych.
2) Zakład Usług Komunalnych:
- Zakład realizuje usługi komunalne wynikające z zakresu działania spółki określonego w Umowie Spółki (wg właściwego PKD) z uwzględnieniem przepisów prawa.
- Zakładem kieruje Kierownik, który organizuje, wykonuje i nadzoruje świadczenie usług komunalnych zlecanych przez Gminę Jasło lub innych Zleceniodawców.
Kierownikowi Zakładu Usług Komunalnych podlegają następujący pracownicy:
- Referent ds. zarządzania cmentarzami komunalnymi,
- Kierowca specjalistycznych samochodów ciężarowych,
- Kierowca-operator sprzętu specjalistycznego,
- Pracownik usług komunalnych.
3) Dział Ekonomiczno – Finansowy.
Działem kieruje Główny Księgowy, któremu podlegają następujący pracownicy
- Inspektor ds. Ekonomicznych – Kasjer,
- Pracownik administracyjno-biurowy.
Prawidłowa eksploatacja infrastruktury kanalizacyjnej i wodociągowej wymaga zatrudnienia:
- 10 pracowników na stanowisku „Operator urządzeń oczyszczalni ścieków”. Pracownicy zapewniają stały całodobowy dozór urządzeń i nadzór nad procesem oczyszczania ścieków. Praca odbywa się w systemie zmianowym z zachowaniem norm czasu pracy określonych w Kodeksie Pracy. Operatorzy urządzeń OŚ w Trzcinicy pełnią równocześnie funkcję dyspozytora monitoringu kontrolnego pracy wszystkich przepompowni ścieków,
- 7 pracowników zatrudnionych w brygadach eksploatacyjno – konserwacyjnych i remontowych do obsługi całej infrastruktury wodnej i kanalizacyjnej. Pracownicy usuwają awarie powstające w przepompowniach i na sieci w miarę konieczności, często w niedziele i święta oraz dni wolne od pracy. Dwóch pracowników pełni również stałe dyżury domowe w dni wole od pracy i święta,
- 2 pracowników do obsługi studni głębinowych w Szebniach oraz do sprawdzania i odczytów wszystkich wodomierzy i wewnętrznych instalacji wodociągowych w budynkach mieszkalnych i użyteczności,
- 1 pracownik do zarządzania cmentarzami komunalnymi,
- 8 pracowników adminstracyjno-biurowych prowadzących zagadnienia z zakresu nadzoru technicznego, prowadzenia spraw administracyjno – socjalnych, rozliczeń materiałowych i świadczonych usług, operacji finansowo – księgowych na indywidualnych kontach rozliczeniowych, windykacji należności oraz załatwiania spraw pracowniczych i obsługi interesantów.